От началото на годината до края на юли в България са били продадени 22 445 нови автомобили, 940 автобуси и камиони и 230 мотоциклети. В сравнение с периода януари- юли на 2005 година се наблюдава увеличение в размер на 21.95% при леките коли и 62.63% при при тежкотоварните и пътническите превозвачи. Сумарният ръст в автомобилните продажби е в размер на 23.19%.
2 641 от реализираните през първите седем месеца на годината нови автомобили са били с марката Peugeot (София Франс Ауто). Тя заема и първото място в класацията на Съюза на вносителите на автомобили в България (СВАБ). На второ място застава Ford (Мото Пфое) с 2 316 продажби, а третото стана собственост на Toyota- ТМ Ауто, с 2 213 продажби.
На четвъртото място, със сумарна реализация от 1 930 автомобила, застават осемте дилъра на Opel в България. Петото място е собственост на Skoda- (Еуратек), с 1 716 закупени коли. На шестото и седмото място във временната класация на СВАБ застават Citroen (Автомотор Корпорация) с 1 672 автомобила и Volkswagen (Порше БГ) с 1 427 автомобила.
С четирицифрен продажбен резултат в края на юли може да се похвали и Renault (Рено Нисан България). През първите седем месеца на настоящата година усилията на дилърите на марката се изразиха с 1 161 реализирани автомобила и пазарен дял от 5.17%.
Източник: Big.bg