Ако някой, който си е купил на изплащане пералня, телевизор или прахосмукачка, забави вноските, няма да бъде изправен незабавно пред съда. Компаниите, отпускащи бързи потребителски кредити, се борят за доверието и лоялността на своите клиенти и се стремят да избягват съдебни процедури по събиране на вземания. Това заяви Станимир Василев, мениджър в "Изи асет мениджмънт" - дружеството, което предлага продукта "Изи кредит" (Easy Credit). Първата стъпка, която представителите на кредитните институции предприемат при просрочването на вноски по лизингов договор, е разговор с неплатежоспособния клиент, за да разберат финансовите му проблеми. Нито една компания от сектора не желае да преминава границите на добрия тон и да влошава своите взаимоотношения с потребителите, каза Василев. Институциите прибягват до наказателни мерки само ако преговорите за отсрочки или определяне на по-гъвкава схема за изплащане не проработят, заяви Василев. Тогава следва искане за запориране на заплатата на потребителя, за да се изплатят с нея вноските по лизинговия договор. Само при установяване на системно некоректно отношение от страна на длъжниците се стига до правни процедури. Наказателните фактури и вземането на активи по съдебен път се предприемат единствено като крайна мярка, а отписването на вземания е рядкост, уточни Василев.
Източник: Dnevnik.bg