Продажбите на нови превозни средства в България са се повишили с 24% през първите четири месеца на годината спрямо същия период на 2010 г. Расте търсенето на леки, лекотоварни коли и камиони, но се понижават покупките на мотоциклети и автобуси. Това показват данните на Асоциацията на автомобилните производители и техните официални представители в България (ААП). От януари до април браншовата организация отчита 6911 сделки срещу 5560 година по-рано. Само четвъртият месец на годината пък е най-добрият за търговците от началото на годината с реализираните 2023 продажби. Поглед на данните по сегменти показва, че търсенето само на леки и лекотоварни автомобили за периода януари - април се повишава с почти 22% (6496 срещу 5352 сделки), като те заемат и основния дял в продажбите.
"Може да се каже, че най-лошото е зад гърба ни. Интересното е, че има ръст, въпреки че в икономиката няма сериозни промени, не може да се каже, че и правителството има някаква заслуга", коментира маркетинг мениджърът на "Шевролет" за страната Владимир Тодоров.
Според бранд мениджъра в "Тойота Балканс" Иван Антров раздвижването на пазара се дължи на добрите оферти, изгодните лизингови предложения и облекчените условия на финансирането на покупките. Той уточнява, че ръстът е нормален и чисто математически, тъй като първите три-четири месеца на миналата година продажбите са били много слаби.
При камионите скокът в търсенето е с цели 133 на сто, като през четиримесечието на миналата година са купени 177 товарни автомобила, а сега - 412. Основната заслуга за това е на представителите в най-тежката гама (18-44 тона), на които се дължат 80% от всички реализации. Обяснението е просто - икономиките на страните от Западна Европа излизат от кризата и имат нужда от повече превози, а за да се доредиш до поръчки, се нуждаеш от нови камиони.
В същото време липсата на покупки на автобуси за нуждите на градския транспорт на София, каквито имаше през миналата година, води до срив на продажбите им - 31 покупки през 2010 и едва 4 през тази. Леко отстъпление има при мотоциклетите, като сделките сега са 72, или с 28 по-малко от миналата година. Причината може да се търси в дълго задържалото се лошо време.
При леките автомобили "Фолксваген" продължава уверено да удържа лидерската позиция със 774 продажби и 11.92% пазарен дял. Второто място е за "Мото-Пфое" с "Форд" (610 реализации и дял от 9.92%), а третото за "Тойота".
Източник: Dnevnik.bg