HSBC ще въведе моделите BASEL II в световната си мрежа
Experian-Scorex, световното специализирано подразделение за бизнес решения на Experian®, ще предостави своята технология за стратегическо управление, която ще позволи на HSBC да приложи серия от модели Basel II в цялата си световна мрежа. „За HSBC изискванията за капиталова адекватност не са просто правила, които трябва да се съблюдават” каза Джордж Ленъкс, Старши Мениджър отдел Group Credit and Risk в HSBC. „От самото начало на планиране на новите регулации за капиталова адекватност ние знаехме, че можем да използваме Basel II в нашите бизнес стратегии с цел оптимизиране на процедурите за управление на риска и да подобрим синхронизацията на тези процедури в цялата ни световна мрежа. Подобно на всички регулации, те най-вероятно ще претърпят изменения с времето и ние трябва да можем да реагираме на тези промени, без да се безпокоим излишно за графика и пробива, които едно статично софтуерно решение би причинило. При оценявянето на различните продукти на пазара стана ясно, че „Стратегическо Управление” представлява достатъчно гъвкаво и изпитано средство, готово да посрещне нашите нужди. „Стратегическо Управление” е единно уникално средство за „бизнес потребители”, което ще ни позволи лесно да внедрим нашият пакет от единадесет скоркарти за Basel II, както и ще позволи на бизнеса ни да реагира на промените.”
Роджър Оубрук, Президент на Experian-Scorex, добави: „HSBC е световен лидер на пазара и ние сме горди да бъдем неин доверен партньор. „Стратегическо Управление” вече се използва от повече от 600 големи финансови организации по света и е пробвана и изпитана технология за генериране на бизнес правила, която изцяло ще подпомогне внедряването на моделите на Basel II от HSBC. Самите ние, като международна организация обслужваща клиенти в над 60 страни с повече от 30 офиси по света сме добре позиционирани, за да предоставим нужната подкрепа на HSBC в това начинание сега и в бъдеще.”
За „Стратегическо управление”
„Стратегическо управление” осигурява на бизнес потребителя възможността да използва скоринг модели, сегментиране на портфейла от клиенти, решения и мерки за контрол. Решението съдържа различни платформи както и механизъм за взимане на решения от различни потребители, което позволява последователно прилагане на стратегии в целия обхват на дадена бизнес дейност. Интерактивният тест, при който клиента влиза в контакт с продукта позволява веднага да се изпробват всички аспекти на налични стратегии в среда на развитие, осигурявайки адекватност и точност по време на процеса на тяхното разработване.
„Стратегическо управление” предлага интегрирана система „Симулация на стратегии” за оценяване на бизнес сценарии, за да гарантира, че са определени правилните стратегии, които ще постигнат набелязаните от потребителя бизнес цели. Също така предоставя информация на ниво анализ използвайки операционни данни на всяко ниво от системата, с цел да даде възможност на потребителя да измери въздействието от потенциални изменения, както и да оцени ефективността на стратегиите. Промените, съчетани с тестовете Champion/Challenger, могат да се правят сигурно, бързо и с реална информация от бизнеса.
За HSBC Holdings
HSBC Holdings plc обслужва повече от 125 милиона потребителя по целия свят чрез около 9,500 офиса в 76 държави и области в Европа, Азиатско-Тихоокеанския регион, Северна и Южна Америка, Близкия изток и Африка. С активи на стойност 1,502 милиарда щатски долара към 31 декември 2005 г., HSBC е една от най-големите организации в света за банкови и финансови услуги. HSBC е позната по целия свят като “The world’s local bank” – „Световната банка близо до вас”.
За Experian-Scorex
Експириън-Скорекс е световното подразделение за аналитични бизнес решения на Еxperian®. Системите на Експириън-Скорекс, използвани от различни видове организации, обхващат детайлна информация, анализи предсказващи бъдещо поведение, технологии за подпомагане взимането на решения, стратегическа оптимизация и консултански услуги, които обогатяват данните за физическите лица и фирмите и позволяват на организациите да увеличават печалбите и да подобрят отношенията със своите клиенти.. Експириън-Скорекс работи в тясно сътрудничество с клиенти в над 60 държави от различни сектори на индустрията, включително областта на финансовите услуги, търговията на дребно, телекомуникациите, лизинга, автомобилния бизнес, застрахователната и комуналната сфера, подпомагайки взимането на милиарди решения годишно, които са фокусирани върху потребителите.
Експириън-Скорекс има повече от 30 години опит в управлението на кредитни бюра, обогатяването и надграждането на техните данни с допълнителна информация и предоставяне на системи за аналитични бизнес решения. Експириън-Скорекс дава възможност за връзка с повече от 70 кредитни бюра в различни страни. Със своите 30 офиса по света, фирмата е квалифицирана по един уникален начин, оказвайки подкрепа на бизнеса на местно, национално, регионално и световно ниво. Централите на фирмата са в Нотингам, Великобритания, и Коста Меса, Калифорния, САЩ. Наименоманието “Experian” е регистрирано като търговска марка в ЕС и в други държави и е притежание на Experian Ltd. и/ или нейните асоциирани компании.
Eкспириън-Скорекс в България
Eкспириън-Скорекс работи с българските финансови и телекомуникационни компании от 2003 година като част от ангажимента да осигурява локално обслужване на клиенти, съчетано със световния опит на лидер в разработването на системи за аналитични бизнес решения.
Eкспириън-Скорекс предлага на българските си клиенти пълната гама от системи за аналитични бизнес решения, като покрива всички ключови аспекти от „жизнения цикъл” на отношенията с клиента, от привличането на нови клиенти до управлението на отношенията със същeствуващите такива и събиране на просрочени вземания. Тези решения съчетават по уникален начин консултантските знания, анализи и софтуер, и така помагат на организациите да постигнат своите бизнес цели по отношение на управлението на риска, предпазването от измами, предотвратяването на загуби и управлението на растежа на фирмата.
Eкспириън-Скорекс създаде първото частно кредитно бюро в България. Понастоящем, българските кредитиращи организации имат възможността да обменят информация за поведението на кредитополучателите с цел обективна оценка на риска и по-добро разпределяне на кредитния ресурс. Кредитирането на високорискови кредитополучатели се контролира и пазарът е отворен за нови нискорискови кредитополучатели, което стимулира потребителското кредитиране
В другите държави, кредиторите, потребителите, бизнесът, правителството и централните банки използват услугите на Кредитните бюра. По тази причина организации като Световната банка, Международната финансова корпорация и Американската агенция за международно развитие подпомагат и улесняват развитието на ефективни и компетентни услуги на Кредитни бюра по целия свят.
Българското Кредитно бюро на Eкспириън-Скорекс започна работа през май 2005 година. То обработва данни от организации работещи в различни сектори, включително банки, лизингови компании, компании от комуналния сектор и от търговията на дребно, телекомуникационни оператори и издатели на кредитни карти. Обменя се както положителната, така и отрицателната информация, което позволява на институциите участници да преценяват по-точно кредитния риск и да кредитират по разумен начин.
Българското Кредитно Бюро допълва Кредитния регистър на БНБ, като осигурява информация за текущото състояние на сметките, историята и поведението по плащанията, както и подадените нови молби за кредит. Наскоро беше и официално обявено, въвеждането на нова функционалност в системата на кредитното бюро. То предоставя връзки към външни източници на информация и справки от Националния Осигурителен Институт и базата данни на Булстат.
Дейността на бюрото и сигурността на информацията са строго регламентирани от разпоредбите на Закона за защита на личните данни и Комисията за защита на личните данни. Eкспириън-Скорекс работи в тясно сътрудничество с Комисията, както и с Министерство на финансите и Асоциацията на Търговските банки.
Източник: Insurance.bg
Коментари:
(Екипът на Bank.bg си запазва правото да премахва коментари с нецензурно съдържание както и такива, които не са написани на кирилица)