С 10-15% ще поевтинеят старите автомобили в средата на годината, цените на новите ще се повишат с около 20 на сто. Това прогнозира председателят на Асоциацията на вносители на автомобили Анастас Тодоров, цитиран от Дарик радио. Намаляването на цените ще става постепенно, тъй като все още има непродадени коли, които са внесени у нас през 2005–2006 година. Само от началото на годината у нас са внесени 36 742 автомобила, като само 7124 от тях са нови, останалите са втора ръка. От 1 януари моторните превозни средства, произведени в Европейския съюз, могат да се пуснат в експлоатация само, ако притежават сертификат за евротипово одобрение. Същият документ се изисква и за колите, които са от страни извън Съюза, но освен това за тях трябва да се плати и мито.
Остава изискването да се плаща акциз за автомобилите, които са над 120 киловaта. Според председателят на Асоциацията на вносители на автомобили Анастас Тодоров в момента никой не контролира плащането на акциза, а това може да създаде проблеми на купувачите. По закон след като една кола е внесена, тя трябва да бъде декларирана до 30 дни и ако е необходимо за нея да се плати акциз, това трябва да стане в 14-дневен срок. Ако това не се случи, автомобилът може да бъде конфискуван.
След отпадането на митата за старите автомобили от Европейския съюз много физически лица правят бизнес от това без да внасят данъци и акцизи в бюджета, алармираха от Асоциацията и предупредиха, че тези търговци могат да създадат проблеми на крайните купувачи. Асоциацията ще поиска среща с финансови и данъчни власти, както и с представители на МВР, за да бъдат обсъдени начините, по които спекулативният внос на автомобили от физически лица с търговска цел да бъде ограничен.
Източник: Leasing.bg